Gitarım var ama çalamıyorum diyenler buraya
bahriyeli4rumer.com :: Müzik :: Müzik :: Pop Muzik
1 sayfadaki 1 sayfası
Gitarım var ama çalamıyorum diyenler buraya
Yeni başlıyrosanız öncelikle basit akorları örenmeniz sizin için iyi olacaktır.daa sora teoriye ve teknik kısma girebiliriz.şekillerle en basit akorları anlatmaya çalısayım:
öncelikle akor sitelerine veya kitaplarına baktıınız zaman "a g f em" gibi şeyler görürsünüz ki bunlar bizdeki "la sol fa miminör" notaları anlamına gelen batı müzii terimleridir.
do = c
re = d
mi = e
fa = f
sol = g
la = a
si = b
minör: notalar arasındaki 1 tam, 1 yarım, 2 tam, 1 yarım, 2 tam ses aralıklarına sahip gam türü.
mesela do minör gamı: do, re, mi bemol, fa, sol, la bemol, si bemol, do
akor basarken notanın yanına m olarak yazılır.mesela mi minör = Em
majör: sırasıyla 2 tam, 1 yarım, 3 tam, 1 yarım aralıktan oluşam gam.
mesela re majör gamı: re, mi, fa diyez, sol, la, si, do
gitar çalan bi elemanın bunları bilmesi farzdır.ayrıca tabi bi de hangi telin ne notası olduunu bilmesi de gerekir:
yukardan aşaa sırasıyla;
1. tel = mi
2. tel = la
3. tel = re
4. tel = sol
5. tel = si
6. tel = mi
en üstteki tel en kalın teldir bilindii üzere.
bi gitarda perde sayısı sabit olmamakla birlikte genelde elektrolarda 22 23 tane felandır.klasiklerde perdeler daa geniş oluo sanırsam dolayısıyla perde sayısı daa az.
gitarı akort etmek için çeşitli akort programları var pc ye mikrofonla dinleterek gönül raatlııyla akort edebilirsiniz.forumda bi sürü verildi aratırsanız gelir mutlak.
şimdi simple chords dediimiz, gitarı ilk defa eline alan her mert delikanlının çalabilecei akorlarla başlıyalım
E akoru(üstten 2. telde 2. perde,3.telde 2.perde,4.telde 1. perde):
bu genelde mistik bi hava yaratma amacıyla kullanılır.Bir cümleye bu akor eşliğinde başlarsanız cümlenin devamı varmış hissini uyandırıyor dinleyicide.onun için genelde son nota olarak basılmaz şarkılarda
Am akoru(üstten 3. telde 2. perde,4.telde 2. perde,5.telde 1.perde)
şimdi yukarda mi(e) için yaptıımız hareketi elimizi hiç bozmadan bi tel aşaaya kaydıralım.İşte asize la minör.gitarın en dokunaklı akorlarından biridir.bi parça bu akorla başlıyor veya bitiyorsa kesin hüzünlüdür.çoğu parçada kullanılır
Em akoru(üstten 2.telde 2.perde,3.telde 2.perde)
en basit akordur ve basit olduu kadar anlamlıdır.bu da minör olduu için hüzün katar parçaya.her parçada mutlak vardır.
C akoru(üstten 2.telde 3.perde,3.telde 2.perde,5.telde 1.perde)
parçaya neşe katar.minörlerle uyumludur.bu akor girdi mi şarkıya bi tempo bi heycan geliyor demektir
D akoru(üstten 4.telde 2.perde,5.telde 3.perde,6.telde 2.perde)
dinleyende bi kabullenmişlik duygusu bırakır.genelde ilk başlarda diğer akorlardan buna geçmek biraz zor gelir parmaınızı tam oturtamassınız ama sora biraz çalıştıktan sora bu sorun ortadan kalkıyor
F akoru(üstten 2.tel 3.perde,3.tel 3.perde,4.tel 2.perde + işaret parmaı 1. perdeye komple basıcak)
şimdi basit basit akorlardan sora bunu çalmak çok zor diyebilirsiniz.ama bu da zamanla oturacak bi hareket.o işaret parmaının yaptıı olaya "bare" deniyor ve parçanın içinde o hareketi yapmak başlarda hayli kastırıcı.bu akor da bi olaydan bi olaya geçişi belirtiyor duygu olarak.yani "bi şe oldu sora bi şe oldu" derken "sora" kısmı f oluo.geçiş gibi.
G akoru(üstten 1.tel 3.perde,2.tel 2.perde,5.tel 3.perde,6.tel 3.perde)
bu akordan bi duygu almıorum ben şahsen.genelde bitişlerde veya geçişlerde kullanılıo kulaa hoş gelio ama bi duygusu yok sanki
öncelikle akor sitelerine veya kitaplarına baktıınız zaman "a g f em" gibi şeyler görürsünüz ki bunlar bizdeki "la sol fa miminör" notaları anlamına gelen batı müzii terimleridir.
do = c
re = d
mi = e
fa = f
sol = g
la = a
si = b
minör: notalar arasındaki 1 tam, 1 yarım, 2 tam, 1 yarım, 2 tam ses aralıklarına sahip gam türü.
mesela do minör gamı: do, re, mi bemol, fa, sol, la bemol, si bemol, do
akor basarken notanın yanına m olarak yazılır.mesela mi minör = Em
majör: sırasıyla 2 tam, 1 yarım, 3 tam, 1 yarım aralıktan oluşam gam.
mesela re majör gamı: re, mi, fa diyez, sol, la, si, do
gitar çalan bi elemanın bunları bilmesi farzdır.ayrıca tabi bi de hangi telin ne notası olduunu bilmesi de gerekir:
yukardan aşaa sırasıyla;
1. tel = mi
2. tel = la
3. tel = re
4. tel = sol
5. tel = si
6. tel = mi
en üstteki tel en kalın teldir bilindii üzere.
bi gitarda perde sayısı sabit olmamakla birlikte genelde elektrolarda 22 23 tane felandır.klasiklerde perdeler daa geniş oluo sanırsam dolayısıyla perde sayısı daa az.
gitarı akort etmek için çeşitli akort programları var pc ye mikrofonla dinleterek gönül raatlııyla akort edebilirsiniz.forumda bi sürü verildi aratırsanız gelir mutlak.
şimdi simple chords dediimiz, gitarı ilk defa eline alan her mert delikanlının çalabilecei akorlarla başlıyalım
E akoru(üstten 2. telde 2. perde,3.telde 2.perde,4.telde 1. perde):
bu genelde mistik bi hava yaratma amacıyla kullanılır.Bir cümleye bu akor eşliğinde başlarsanız cümlenin devamı varmış hissini uyandırıyor dinleyicide.onun için genelde son nota olarak basılmaz şarkılarda
Am akoru(üstten 3. telde 2. perde,4.telde 2. perde,5.telde 1.perde)
şimdi yukarda mi(e) için yaptıımız hareketi elimizi hiç bozmadan bi tel aşaaya kaydıralım.İşte asize la minör.gitarın en dokunaklı akorlarından biridir.bi parça bu akorla başlıyor veya bitiyorsa kesin hüzünlüdür.çoğu parçada kullanılır
Em akoru(üstten 2.telde 2.perde,3.telde 2.perde)
en basit akordur ve basit olduu kadar anlamlıdır.bu da minör olduu için hüzün katar parçaya.her parçada mutlak vardır.
C akoru(üstten 2.telde 3.perde,3.telde 2.perde,5.telde 1.perde)
parçaya neşe katar.minörlerle uyumludur.bu akor girdi mi şarkıya bi tempo bi heycan geliyor demektir
D akoru(üstten 4.telde 2.perde,5.telde 3.perde,6.telde 2.perde)
dinleyende bi kabullenmişlik duygusu bırakır.genelde ilk başlarda diğer akorlardan buna geçmek biraz zor gelir parmaınızı tam oturtamassınız ama sora biraz çalıştıktan sora bu sorun ortadan kalkıyor
F akoru(üstten 2.tel 3.perde,3.tel 3.perde,4.tel 2.perde + işaret parmaı 1. perdeye komple basıcak)
şimdi basit basit akorlardan sora bunu çalmak çok zor diyebilirsiniz.ama bu da zamanla oturacak bi hareket.o işaret parmaının yaptıı olaya "bare" deniyor ve parçanın içinde o hareketi yapmak başlarda hayli kastırıcı.bu akor da bi olaydan bi olaya geçişi belirtiyor duygu olarak.yani "bi şe oldu sora bi şe oldu" derken "sora" kısmı f oluo.geçiş gibi.
G akoru(üstten 1.tel 3.perde,2.tel 2.perde,5.tel 3.perde,6.tel 3.perde)
bu akordan bi duygu almıorum ben şahsen.genelde bitişlerde veya geçişlerde kullanılıo kulaa hoş gelio ama bi duygusu yok sanki
bahriyeli4rumer.com :: Müzik :: Müzik :: Pop Muzik
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz